Söndag 2 maj 2010

Svar på frågestund.

Lite frågor fick jag ju allt :))

HUR vågar du säga upp en fastanställning för att åka och jobba med ett (dåligt) hästskötarjobb?

Tycker nog inte att det är ett dåligt jobb om man vill utveckals inom ridningen utan istället en enorm möjlighet. Många tycker kanske att det är idiotiskt att säga upp en fastanställning, men man måste chansa här i livet!


Vad är ditt mål med Strass :) ?
Jag har dåligt med mål för tillfället tror jag :) Vill mest ha kul ihop med min häst och utveckals. Om det så är 90 cm eller 130 jag rider är inte det viktiga. Sen är jag sugen åsklart på att komma upp i klasserna, men det är inte viktigaste för mig :)



Hur lång vill du lyckas i ridningen? :)
Lite samma svar där. Jag vill känna att jag älskar det jag håller på med, vad det än är och vilka klasser eller vilken diciplin det än är. Men samma här, såklart vill jag hela tiden bli bättre!



Berätta lite om dig själv! :]
Oj, vad ska man säga? Jag är 20 år i år. Bor fortfarande hemma (eller flyttar ju snart). Gick media på gymnasiet och tyckte nog att det var bra. Jag har en fetish för kavajer, haha. Älskar att vara istallet och skulle helst av allt vara lyxhustru ;)



Vilket är ditt favoritmärke? Hästprylar alltså...

Gillar ju Kingsland, som alla hoppryttare ;) men på senare tid tycker jag att dem har gått ner sig lite. De allra första kläderna var dem bästa! och är jättenöjd med mina Veredus carbon gel och RG schabraket. Så lite blandat



Hur ser en dag i stallet ut för dig?

Som det ser ut nu när jag har jobbat så har jag åkt ut på morgonen, gjort mat och mockat åt hästarna för att sedan åka ut till stallet efter jobbet och ridit och pysslar samt gjort en kvällsmock.
På helger försöker jag vara istallet så mycket som möljigt och göra allt så långsamt som möjligt... för som sagt, älskar att vara i stallet :) Är alltid väldigt noga med att det ska vara rent och snyggt. Putsar alltid träns efter ridpasset och plockar alltid undan efter mig (men endel undantag när det är träning sen på kvällen ex) Är oxå noga med att ryckta hästarna en gång om dagen och linementa eller linda ben efter hårdare träning etc.



Vad har du haft för hästar innan?

Strass är min första egna häst där jag står som ägare på pappret. Sedan har vi ju Skutt. Min allra första häst var Hagens Asterix. En feg liten connemara som jag hade från att han var 3 tills allt han blev 7 :) Mycket fin och härlig individ som gillade och arbeta och alltid var positiv.



vad kommer dina uppgifter att vara på ditt nya jobb, hur mycket kommer du att få i lön. lycka till!
Till störst del kommer jag att rida och ta hand om hästarna och utrustningen. Mocka och ordna med mat finns det andra som gör. Tydligen dock ej för tillfället för den tjejen har just slutat, men jag vet att Emma letar nån. Jag kommer att rida mellan 2-5 hästar om dagen beroende på hur schemat ser ut. Lönen är 5000 kr i månaden med boende och frukost samt lunch inräknat. Det blir jobb 6 dagar i veckan!

 

 

Det var det :) Tack för roliga frågor!

Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0