Måndag 31 maj 2010

Helgen i helhet


Ledig idag som sagt, hur skönt som helst! Sov från ca 11 igårkväll till 10 i morse utan att vakna en endaste gång. Så trött var jag allt! Lovade ju att berätta, så det ska jag väl göra ;) Hoppas annars att allting är bra med er.
Torsdag



Gick upp vid 5 för att dels hinna packa ihop det sista och sedan ge hästarna frukost så att dem som skulle med skulle hinna äta upp innan lastning kl kvart i 7. Så det blev en tidig morgon. Åkte härifrån runt 7 och var framme i Norrköping straxt innan elva. Hade köpt ett par tidningar som jag läste under tiden, och tack o lov har man ju en iPhone så man kan underhålla sig med den. Sov nån halvtimme oxå.
Framme och uppackade så drog tävlingarna igång kl 13. Först en i 130 och de andra 4 i 140. Blev jäkligt stressigt då vi bara i 140 hade 9 hästar emellan varje start! Emma lyckades flirta med Robin Ingvarsson som red fram två åt henne medans jag sprang emellan stall och tävlingsplats med hästar hit & dit. Under tiden hann jag träffa Cissi som kom och hälsade på och senare på kvällen när tävlingen var klar kom pappsen och pratade med mig när jag fixade hästarna och stallet! Det var jättekul att få träffa och prata med dem! Sedan åt vi kvällsmat och sen gick och la oss tidigt! Trötta!
Fredag

Upp kl 6 för att fodra och börja med morgonrutiner. Lovade även Björn att jag skulle fodra hans häst, så det gjorde jag oxå! Sen fodra våra, linda av, fylla på vatten och mocka mm. Frukost kl 8. Efter frukost gick jag ut med hästarna var och en en sväng så de fick röra lite på sig, sen var det dags att börja göra i ordning för tävlingen som började kl 10. Inte lika stressigt idag, men inte har man tid att sitta ner en minut inte! Idag kom även mamma och gjorde mig sällskap i stallet när tävlingen var klar. Återigen, så himla skönt att träffa familj & vänner! I stallet efter tävlingen är klar linementas och lindas alla hästar samt ryktas. Det ska mockas en gång till och så ska dem även ut och gå en stund var igen. Sedan är det all utrustning som ska göras i ordning och lite annat småplock, det tar aldrig slut! Ni kan förstå att det är mycket när man har 5 hästar med sig! Blev en lång dag och på kvällen åt vi ihop med ett par bekanta till Emma. Gick och la mig vid 12 ungefär, när de andra gick upp till tävlingsplatsen... det var nått evenemang där men jag var så trött så jag orkade helt enkelt inte. Innan läggdags var jag i stallet och tittade så att hästarna hade vatten och att de var varma nog. Somnade sen som en stock!
Lördag



Lika tidigt upp idag för att fodra (även Björns häst) och börja med morgonrutiner. Idag var det lite skönare och lite mer tid att spela på då det var 150 starter i klassen där vi hade 4 hästar. När allting var färdigtävlat hade jag lite tid ihop med mamma som kom på besök ihop med en arbetskollega och hennes hästintresserade dotter. Kunde avvara en timma ihop och åt lite samt tittade i affärerna som var där. Även Cissi var här idag och hjälpte mig med stallet sen :) underbart med sällskap!
I torsdag bestämdes det med pappa att vi skulle ut och äta lördag kväll, så när allt var klart i stallet så snabbade jag mig lite på att duscha och fixa mig lite godtyckligt och sen kom pappa ocjh hämtade mig. Vi åt trerätters på Butlers. Lantbröd med vitlök och oliver och nått annat flashigt till förrätt, grillspett på fläsk & oxfilé till varmrätt och mjölkchokladspannacotta till efterrätt! Ingenting att klaga på alls. Allting smakade super! Var jättetrevligt och mysigt att få lite ensamtid med världens bästa pappa! Fick även min dator, efterlängtad till tusen. Efter detta åkte vi till Lilla Hageby för att hälsa på Skutt. Blev ganska sent, runt halv 10 men hästarna hade precis då fått kvällsmat så det var inte hela världen. Snarare att Skutt var mer intresserad av maten, än av mig. En liten tår i ögat fick jag allt, blev så glad över att se honom och är man trött och sliten är det ännu lättare. Pappa körde mig sen hem till mamma där jag sov! Underbart att sova i sin egna säng och ord kan knappt beskriva hemlängtan jag fick när jag gick in i mitt rum, med mina två stora canvastavlor på hästarna på väggen! u n d e r b a r t ! Var som att sova på hotell. Somnade bums när jag lagt huvudet på kudden i stort sett!


Söndag



Första start kl 06.15 idag. Brutalt tidigt! Gick upp kvart i 4 för att ta mig till Åby så att hästarna skulle hinna äta innan start. De tre som gick denna klass, 7 åringarna, fick sitt hö efteråt. Väldigt bra reslutat, en slutade 2a och blev även där färdigkvalad till Fasterbo och en slutade 7a. Klassen var väl klar vid halv åtta, nästa ( finalen i Lilla Rundan) började inte fören 10.15. Hade alltså lite bra med tid. Började packa ihop lite, smörja alla grejer som användes på morgonen och sen ta ner lite boxgardiner mm. Sen fläta manen på nästa häst och gå upp till tävlingsplatsen vid halv 11. Resultatet dock 8 fel så inte så mycket att hänga i granen. Alla hästar färdigtävlade! Så det var bara börja packa ihop allting. Linementade och lindade, ryktade och så. Mamma var här även idag och höll mig sällskap. Hon hade med sig mat. Små mindre portioner köttfärssås och köttbullar! Hon är för bra för att va sann min mamma! Så nu behöver jag inte äta färdiga köttbullar, utan mammas! Hur bra osm helst. Alla hästarna var lastade och klara vid halv 2 så då begav vi oss. Lite ledsamt, spec att säga hej till mamma som var kvar enda tills vi började lasta. Saknar redan allt hemma. Vi stannade och åt efter nån halvtimma sen sov jag hela vägen nästan. Så trött, trött, trött! Var tillbaka här på gården vid 6. I och med att de inte blev så sent blev jag ombedd att packa ur allt ur lastbilen och tvätta lite. Vi har en praktikant här som hjälpte mig, så skönt! Pysslade med Strassan och satt vid hennes box i nån halvtimma innan jag gick in vid 20. Otroligt lång dag och det var längesen jag var så trött! Startade datorn, och surfade lite. Härlig känsla att äntligen kunna sitta vid en dator! Somnade som sagt vid 11 och sov till 10 utan att vakna alls.
Jobbig med ändå bra helg för att jag fick träffa så himla många hemifrån och det var så skönt .Det är nu jag inser hur mycket jag saknar allt och alla där.
Känner mig inte utvilad, men inte heller trött. Jag ska snart gå ut och rida Strass. Var ute en sväng när jag vaknade och mockade samt pussade lite på henne och betade henne ett tag.
Ja, det var min helg det. Kan vara det längsta inlägg jag någonsin skrivit :)
puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0