Måndag 24 maj 2010

Oj vilken helg. Jag är helt död. Ledig idag så det är väldigt skönt! I lördags var det tävling med 4 hästar i Kungälv. Emma tog med sig en höst som skulle gå 120. Resterande 3 kom jag med senare. Under tiden här hemma hann jag få rida en och longera tre, damt lite andra sysslor. Samtliga hästar gjorde ett strålande jobb och kanonbra rundor. Två placerade i 140 och de andra två unghästar som gick 120 & 130. Tyvärr hade vi inte lyckats hitta nån som arbetade i stallet så när vi kom hem vid halv. 6 var det bara till att börja med stallet! Det gick dock ganska ta ändå, men hann tyvärr inte med att rida Strassan. Hon gick ute i hagen hela dagen och hade ingen brådska att komma in när jag hämtade henne vid halv 7. Så förhoppningsvis är jag förlåten :) direkt efter detta var de vara o duscha o fixa till sig lite då vi var bortbjudna på middag hos ett par vänner till familjen :) jättetrevligt och god 3 rätters. Jag blev chaufför för de andra drack vin! Kom hem ganska sent, i säng vid halv ett och sedan upp halv 7 för en ny dag. Söndag, 2 fyraåringar på tävling. Dock hade Emma fått tag på ett par tjejer Som hon tränar, som kunde hjälpa henne på tävlingen då jag slapp följa med. Istället tog jag hand om stallet! Red 4 hästar och longerade 1. Och alla abdra sysslor förstås! När Emma kom hem vid halv 5 från tävlingen hade jag hunnit skapligt mycket ändå. Vi var klara runt 7. Tog sedan hand om Strass. Red ut en sväng i skogen och tog sedan 20 min på banan. Tycker att hon känns fin :) var inne och klar vid 9. Enkel kvällsmat och sen gjorde jag inte mer den kvällen :) Solen har verkligen gassat hela helgen och värmen tar ju en del på en. Har bränt mig lite, men inre sp att det gör ont än tack o lov. Är ju som sagt vad ledig idag. Vi ska hoppa lite, Strass och jag. Sedan i em ska jag ta mig till ett ställe dom heter Allum. Ett köpcenter, kanske tre gånger så stort som Ingelsta ungefär. Ska se om jag Kan hitta nått spännande att köpa :). Nu dags för lite frukost känner jag! Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0