Söndag 7 mars 2010

Svar på en kommentar jag fick.

Som jag faktiskt inte tog åt mig utav det allra minsta, men jag skulle iallafall vilja förklara mig :)


Kommentaren "Pappa betalar" skriven av anonym ( redan där är det något galet va)



Så här är det att pappsen min har alltid hjälp mig med pengar när jag behövt, han har alltid betalat åt mig osv (även mamma förstås) och detta är jag otroligt tacksam för. När jag i juni förra året fick jobb och en egen inkomst har jag börjat betala mitt själv, med all rätt i den mån jag kunde första månaderna. Det är jag som har velat göra det och jag har aldrig krävt några pengar sedan dess, sånär som hjälp med någon veterinärfaktura när det krisade. Från i november började jag lägga undan pengar just för att kunna unna mig saker i Göteborg i februari. Jag kände att änligen, yes nu kan jag handla det jag verkligen vill, impulsköp som planerade, billiga som dyra, utan att få dåligt samvete för att det är någonannans pengar jag bränner. Vilket d ågjorde att jag hade närmare 10 000 med mig till Gbg (aldrig att jag tänkt göra av med så mycket pengar, men man vet inte vad man hittar) Inte ett enda öre var pappas pengar utan bara mina, mina, mina! Därför kände jag ingen som helst oro över att jag gjorde av med lite mer än 6000 totalt under helgen, verkligen inte. Jag har jobbat ihop pengarna själv och spenderar dem då som jag vill. Med nära 4000 kvar utöver dem pengarna av februarimånadens lön kvar hemma och alla räkningar betalda har jag inte det minsta ångest. Jag är nöjd!


Så, alltså... kortfattat. Pappa betalade inte. Även om jag älskar uttrycket "pappa betalar" med en anings glimt i ögat ;)


Kommentarer
Postat av: Maja

Sv; Jag är faktiskt inte helt säker på hur infraröd-ljusterapi fungerar, jag googlade runt lite på det och det kan jag rekommendera dig att göra!

Med lampan jag köpte fick man med en manual som menar att den ska fungera smärtlindrande, muskelavslappnande osv på alla möjliga sorters besvär. Min lampa är egentligen till människor, så det står att den ska fungera på muskelspänningar, tennisarmbågar osv.

Antiinflammatorisk ska den också vara!

Jag var lite kritisk till en början, så jag provade den på mig själv: visst var det varmt och skönt och mina muskler blev som skumgummi, men jag var ändå inte säker på hur stor effekten skulle bli på Kenny. Jag vet fortfarande inte riktigt hur mycket det faktiskt gör för henne muskler, men om jag håller den en stund över ett ställe där hon är spänd, igår var det nacken t ex, så börjar hon snart gäspa och tugga och ibland även sträcka på den muskeln jag haft lampan på - så även om den inte är en mirakelmaskin som hämmar inflammationer och allt vad den nu skulle göra, så verkar hon i alla fall tycka att det är väldigt väldigt skönt!



Jag skulle tro att lasern går att fokusera mer på ett specifikt område, och antagligen går djupare in. Men det sår på nätet att de infraröda strålarna ska verka en bra bit in i muskulaturen också - man ska till exempel INTE använda den på magen på sig själv utan att prata med läkare osv...



Jag vet inte om du blev klokare av detta, men men! ;)

2010-03-07 @ 19:10:14
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0