Söndag 14 mars 2010

Hela helgen i sammafattning.

Helgen har verkligen varit kanon, top helt enkelt. Bra från början till slut, ja ni fattar!

 

Lördag. Började med att stiga upp ungefär kl 06 för att åka till stallet, utfodra de små hungriga hästarna och börja strosa omkring i min takt för att göra mat m.m. Kl halv nio ca begav vi oss till ridhuset för hoppträning för Björn. Dags för Strass nu. Hon skötte sig riktigt bra, väldigt överallt i början och tjurade en aning när hon inte riktigt fick som hon ville. Mot slutet när hon fart omkring och gjort av med all överflödig energi började hon lyssna riktigt bra och koncentrerade sig på sin uppgift. Duktigt var hon. Björn hade byggt fram de lite studs, hinder med galoppbommar, räckes kombination och trav cavaletti. Började med att trava över cavalettin som var på böjt spår sedan fortsatte vi med galoppstudsen som oxå var på böjt spår. Sedan tog vi de andra vå ett par, tre gånger innan vi satte ihop allt till en bana. Den började med studs på böjt spår fortsatte sedan snett igenom med oxer med galopp bom framför och bakom, sedan skulle vi sakta av till trav balansera hästarna och sen fortsätta och rida cavalettin på volt. Efter detta fatta galopp och rida in i räckeskombinationen och sedan sedan in i studsen igen från andra hållet. Passade oss perfekt då dedär med lydnad och nogrannhet inte alltid förekommer i skogen, ups!


Nöjd traskade jag hem ifrån ridhuset igen. Även Strass verkade nöjd. Jenny hade hand om Skutt så ingen mer häst att rida för dagen. Fixade klart i stallet, skämde bort Strass lite grann, borstade lite extra och åkte sedan hem. Ettårskalas väntade med en massa tårta och god mat. 
Kl 18 skulle jag på ännu ett födelsedagsfirande. Hann emellan att åka till Ingelsta och förstöra lite pengar. Köpte en ny kavaj :) den va fin iallafall!
som sagt va 18.00 på kalas, sedan kl 20 fortsatte jag till Malin - dags för utgång!! :) En mycket, mycket rolig kväll. Var hemma i säng runt 03.30. Nöjd o glad!


Söndag, jag vaknade ca 08.30 och mådde bra. Lite huvudvärk men den försvann kvickt. Tog det lungt hemma ett par timmar innan jag åkte ut till stallet och spenderade nästan hela dagen där, ca 6,5 h. :) Mys och jättehärligt väder. Strass och jag tog en barbacka tur i solen, joggade lite lätt bara. Skutt och jag tog en runda på nästan en timma. Skapligt mycket energi har gubben och redigt mycket vårkänslor. :) Inte utan att man kan le, men lite småirriterad blir man när han inte kan koncentrera sig för fem öre! Gjorde mycket halter och övergångar för att han skulle påminnas om att jag faktiskt var med. Han glömmer så lätt ;) Han gjorde iallafall så gott han kunde på slutet, spänd om en liten fiolsträng pga folk som var ute med hundar och diverse. KAN vara farligt, så bäst att vara på vakt!


Nu ska jag om ett litet tag åka till Mallanbrallan och hämta bilen, sedan blir det till att fortsätta skriva reportaget till tidningen.  Väldans långt inlägg må jag säga!

Puss & Kram



Kommentarer
Postat av: Erika

Hej Bella!



Hoppas du får en fin dag!



Vill bara säga att mina troll pratar ofta om dig,bara så du vet så är du poppis hos dom ;)



STOR KRAM ERIKA

2010-03-16 @ 07:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0