Måndag 29 mars 2010

Dressyrträning för Annette Solmell.

 

Som sagt... Det gick verkligen över förväntan! Jag är väldigt nöjd och har fått många nya knep. Annettes "tankesätt" finns kvar därbak i hjärnan sen jag tränade för henne med både Skutt & Asterix, men nu var det ju väldigt längesedan. Hursomhelst är jag nöjd med både mig själv och Strass. Kom över dedär jobbiga läget och hon var väldigt avslappnad och arbetade till och från riktigt bra. Orken tryter lite både hos henne och framför allt mig men vi ska kämpa vidare nu på denna väg. Tess filmade men just nu har jag ingen ork till att klippa och dona och greja med det så det får bli morgondagens projekt, så lägger jag upp lite filmer då :)
Hon är fin, men svår min pärla!


En bild ifrån en annan dressyrträning för ett tag sen

För er som inte vet så har jag ju köpt Strass utav Annette Solmell. Hon köpte henne som fölunge och har alltså varit med om hela Strass uppväxt, allt från inridning till annan träning och allt sånt enda tills hon såldes till mig. Att jag inte åkt och tränat för Annette tidigare är dels för att jag har varit lite feg vad gällit det. Trots att Annette besitter en enorm kunskap om Strass har jag inte tagit mig för. Dels oxå pengamässigt då hon inte är gratis tyvärr. OCH jag har varit lite lat. Nu har jag egen inkomst, körkort och bil med transport så inte är det det som varit ivägen senaste året. Sedan har ju Lisbeth kommit in i bilden och jag har tränat för henne. Men efter förra veckans lilla krig så bestämde jag mig, att nu fasen! Det finns ju ingen som förstår sig på Strass bättre, tränarmässigt, än vad Annette gör. Det är guld- och jag ångrar inte att jag åkte idag.

Nu är det nog dags för sängen, imorgon är det utsläpp av hästarna som gäller, alltså upp vid 7 sedan jobb fram till 17 och efter det stallet för att rida. :)
Puss & Kram... och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0