Tisdag 19 januari 2010

Tisdag.

Idag har jag ridit ut på Strass som vanligt. Hon var riktigt duktig idag. Glad för det för i söndags betedde hon sig som ett jagvetintevad. Eller rättare sagt hon betedde sig inte alls! Å jag var så arg. Istadigare häst får man leta efter när hon sätter den sidan till. Så idag tog jag med mig ett spö, inte för att jag vanligtvis brukar slå på mina hästar utan för att få reaktion i hjälperna. Men förstås var hon superduktig idag och trampade på riktigt bra. Mest rakriktning idag och en hel del skritt i snön, ny o fin :) Stannade aven till på plan nedanför stallet och jobbade i ca 5 min på volt så jag verkligen kunde runda henne för inner. Myycket fin kändes hon.  På lördag börjar vi trava och det ser jag fram emot :)

Jenny hade Skutt idag och tränade dressyr för Lisbeth. Jag var bort i ridhuset och tittade en sväng, kämpade på bra gjorde dem! Imorgon blir det vila för hans del. Han har gått riktgt bra de senaste dagarna :) Blev så träningssugen så bestämde att jag ska träna dressyr nästa vecka på honom. Men det blir inte i dressyrsadeln, tro jag inte. Haha. Ska bli kul... kan inte komma på sist jag tränade dressyr med honom. Måste ha varit för Annette och det är ju mer än ett år sedan. Fy

.

Längtar även sjuuukt mycket till GBG Horse Show. Dags att börja kolla lite efter vad man ska inhandla ;) hihi. Kanske kommer en liten önskelista här vartefter.

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Erica

jag längtar också till GBG Horse show ;) Blir nämligen första gången jag åker dit!

2010-01-23 @ 23:53:56
URL: http://erkiperki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0