Onsdag 24 februari 2010

Nu är dem påväg.

 och nästan helt klara dessutom. Mina underbara canvas på hästarna som ska sitta över sängen, pryda min fina fondtapet. Kommer blir kanonfint! Nu ska dem bara spännas upp på ram när tillfälle ges och senare fraktas hem på ett bra sätt. Storleken är 50x70 så det är inga minisar inte (: Tror detta kommer bli jättebra!

 




Förövrigt var jag till ridhuset med Strass i måndags. Kommer inte ihåg om jag nämnde det eller inte. Hon var iallafall kanonfin och skötte sig över förväntan. Orkade inte arbeta på hela passet men det är förstårligt. Hon är väldigt ambitiös med bakbenen så det blir lätt att orken tar slut, speciellt såhär första ridhuspasset. Väldigt nöjd med henne iallafall. Det är skönt att ha speglar att kika i så man kan försöka sitta rätt oxå. Nog måste jag berömma mig själv för att sitsen har blivit bättre! Tack vare det kan jag ju påverka Strass åp ett annat sätt och ridning på henne kräver ridning i ordagrann bemärkelse. Mycket häst att rida. Och ju bättre häst, desto bättre ryttare måste man vara, det är bara kämpa på. Nästa helg, efter Gbg, tänke jag nog boka ridhuset för att hoppa henne lite smått tror jag. Basic, enkelt och mest roligt. Kanske att Skutt oxå kan få småhoppa lite...För en glad häst, är en frisk häst (:



Puss på er.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Nae Gud så fint alltså! Vilken kanonide.

2010-02-25 @ 06:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0