Söndag 18 april 2010

Allt är klappat och klart.

Nu kan jag äntligen släppa min "hemlis", för er som inte redan vet.



Jag och Strass kommer nämligen att flytta. Närmare bestämt till Göteborg, Lerum och till Emma Emanuelsson. Jag har fått jobb där och allting känns jättebra! Det går på ganska fort så vi kommer att bege oss redan om 3 veckor, den 8 maj. Jag har sagt upp mig på Carlsbecker, jättetråkigt men jag vill ha nya utmaningar och lära mig nya saker, lära känna nya människor och utvecklas som person och ryttare framför allt.

Det kommer bli jobbigt att lämna allting här hemma men det finns kvar, när/om jag i framtiden väljer att komma tillbaka vilket jag ju tror att jag gör. Det som just nu känns allra jobbigast är att lämna Skutt. Otroligt jobbigt! Jag tror dock att situtationen kommer att lösa sig väl och att han fortsätter att ha ett jättebra liv på Lilla Hageby. Men den dagen jag måste säga hej då kommer vara jättejobbig. Han är en väldigt speciell häst för mig, har alltid varit och kommer alltid att va. För mig är det mest viktigt att han får det bra, det är han värd så himla mycket som han har gett mig och andra genom sitt liv. Underbarare häst får man leta efter. Han har allt!  Usch, nu blev jag känslosam...






Hur som helst så ska detta bli jätteroligt och jag ser fram emot det massor. När jag var där och hälsade på förra helgen kände jag bara att det var rätt. Underbara personer fanns omkring mig och ett riktigt team. Jag hoppas och tror att jag kommer passa bra där. När jag åkte hem efter visiten sa Emma till mig att hon jättegärna ville att jag skulle komma tillbaka, hon tyckte att allt fungerat så väl. Meddelade henne i veckan och hon blev jätteglad och frågade hur snart jag kunde komma :) Det känns bra att vara uppskattad redan innan man har börjat.  Jag längtar tills vi lastat av Strass, ställt in henne i hennes nya box och kommit på plats. Sedan börjar vardagen. Rida flera hästar om dagen, putsa, rykta, åka på tävling. Ja, så himla härligt. Det livet passar mig perfekt! Jag är så glad!





Puss & Kram



Emma och Delta MB


Kommentarer
Postat av: Kristn Mellqvist

Grattis Bella, gud vad roligt för dig!! Om jag var några år äldre och inte hade familj skulle jag göra samma sak om jag fick chansen! Go for it girl!! Lycka till och tack för din fina kommentar om Joker!!



Kram

2010-04-18 @ 22:18:57
URL: http://xtins.blogg.se/
Postat av: Kristn Mellqvist

Några år yngre ska det ju så klart vara fnissar lite nu

2010-04-18 @ 22:19:32
URL: http://xtins.blogg.se/
Postat av: Linda

Kul med ett nytt jobb i ny stad :) ja sålde ju spirit förra sommaren tyvärr.

2010-04-18 @ 22:50:30
URL: http://lindaboquist.blogg.se/
Postat av: Denize

VIlken möjlighet!

Tror du kommer få det jättebra, hade själv också tagit chansen om jag fick den!

2010-04-20 @ 12:18:19
Postat av: Malin

Jätteroligt för dig Bella ! Hoppas du får uppleva mycket och lära dig nya grejer!

har du "sagt upp" Skutt eller står du kvar som fodervärd men har honom kvar hemma?

Åh nu blir jag avis.. jag vill också iväg på äventyr igen !

2010-04-20 @ 17:25:28
URL: http://malvaa.blogg.se/
Postat av: elin

Grattis Bella! sjukt avundsjuk på dig! låter ju som ett drömjobb. Ska bli kul att fortsätta läsa din blogg och följa hur det går för dig :) För det hoppas jag att du kommer ta dig tid att göra iaf :)

2010-04-20 @ 21:00:29
URL: http://elinelisabeth.blogg.se/
Postat av: Helena

Grattis vad duktig och modig du är! Jättelycka till och vilken fantastiskt rolig erfarenhet. ser fram emot rapporter i bloggen framöver hur det går för er!

2010-04-28 @ 20:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0