Måndag 5 april 2010

Påskhelgen är över.

 

Imorgon börjar vardagen igen. Det har varit riktigt skönt med lite långledigt, välbehövligt. Nu när man inte har lov längre uppskattar man dessa två röda dagar enormt som gör att man får 4 dagar helg. Mjukstart må jag säga nu, 4 dagar denna vecka och det samma blir det nästa vecka. Kanske bara 3 då, det beror på min resa.

 

I lördags var det hoppträning på schemat. Strass var otroligt duktig. Allting fungerade perfekt. Vi hoppade bana men höjde inget nämnvärt då allt annat bara klaffade! Har haft så svårt att hitta rytmen ordentligt då hon har ett så enormt stort register, spec i galoppen så det blir ofta av/på hela tiden. Men inte i lördags inte. Samma rytm och tempo hela banan igenom. Så himla skönt att träningarna ger resultat. Glad över att jag har världens bästa hopptränare oxå!



Idag har hela dagen varit en riktigt slödag. Red ut på båda hästarna i gråvädret, bara tog det lugnt och myste omkring i skogen. Skutt skötte sig som vanligt helt kanon och Strass var väldigt med på noterna idag med. Imorgon har Jenny Skutt. Strass ska få gå på banan hon med. Planen för onsdag är Skutt i skogen, Strass tömkörning.

Nu har jag precis kollat klart på hockeyn. Äntligen en vinst, en välförtjänt sådan! Ska fortsätta slöa och sen blir det sängen :)
Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0