Måndag 26 april 2010

Alltid trött på måndag.

Ja usch, vad är det för fel på måndagar? Alltid trött!

Dagen har gått i ett! Till en början, på morgonen var jag hos massören :) Fick fint med beröm för en fint musklad rygg, alltid roligt. Vad gör jag lixom? Rider och dricker läsk. Skämt o sido. Efter detta direkt till jobbet. Påbörjat min sista vecka på Carlsbecker. Verkligheten kommer ifatt en. Är ändå otroligt glad över att jag arbetat där och fått lära mig så himla mycket! Dock är det ju mitt val med nya utmaningar i livet! Det har iallafall gått bra och vi har haft många fotograferingar idag. Blev chicken kebab till lunch, mm :))

Sedan, efter jobb så var det direkt ut till stallet för dressyrträning på Hållstad för Annette. Ett väldigt givande, men oj så krävande träning. Öppna, skänkelvikning, förvänd galopp, galoppombyten och sist men INTE minst - PIAFF! Oj, så häftigt det var att sitta på. Strass kan ju sedan tidigare men har aldrig haft Annette till hjälp med det så dem gånger jag provat hemma har ju varit långt ifrån hur det kändes idag. Hennes bakben kan om dem vill! Jag borde vara mer nöjd över lag än vad jag är, men när man nu kan höja svårighetsgraden ett snäpp ska man ju bara vara glad. Nu lär man sig mera! Utöver detta tror jag även att Strassan var lite trött från gårdagens hoppträning med- därav hade jag ännu mer häst att rida, både framåt och i rätt form. Hon kämpade iallafall himla bra och börjar bli så förbaskat fin nu! Det är jag glad över.


Även idag myste jag med Skutt på kvällen, innan jag fodrade. I och med att jag tränade hade Jenny honom idag, istället för tisdag som är en av "hennes dagar". Skönt, kan man ge honom lite primetime i ensamhet.



Filmer ifrån hoppträningen igår ska jag fixa under veckan.
Nu blir det snart sängen :)
Puss&Kram



och varför går det inte att ladda upp bilder?


Kommentarer
Postat av: Rebecka

va kul att hon är så välskolad :)

2010-04-26 @ 22:23:42
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0