22 april 2010

Fy fan, jag ska flytta.

Jag har inte förstått det ännu. Tror jag inte. Det kommer att bli ett jävla tjat om detta, det känner jag på mig men det får ni stå ut med. Jag ska flytta, 35 mil hemifrån - ifrån allt till ingenting egentligen. Tro inte att jag ångrat mig ellre fått kalal fötter, det är inte det jag säger, utan det har bara inte gått upp för mig ännu. Men, åh så mycket jag längtar. Det ska bli en rolig utmaning och något nytt att sätta tänderna i. Jag ångrar mig inte en sekund att jag gjort detta val.

 

Hursomhelst, till vardagen. Strass var helt otroligt duktig idag. Oj, vad fin hon var! Ska bli sentimental och tacka mina två (tre) tränare för att det gick så bra idag. Dels Lisbeth, som jag tränade dressyr för förra året. Vilket grundjobb hon lagt ner på oss. Dels också Annette som hjälpt mig något enormt på bara 2 träningar. Hon känner Strass vilket är en klar fördel. Sedan även Björn som, via hoppträningarna oxå fått mig att rida ordentligt även på marken. Utan dessa vore Strass & jag ingenting. Jag tänkte på det sist på båda träningarna att det inte är så många gånger kvar att träna för dessa innan jag flyttar, tråkigt som bara den. Men jag hoppas att Emma och de andra på Stall Toleryd kan hjälpa mig minst lika mycket. När jag kommer hem igen i fråmtiden ska jag slåss för en plats hos Björn och Annette, vad än som krävs! Så var det oxå sagt. TACK!

Jenny hade hand om Skutt idag, men trots det passade jag på att mysa lite med honom på kvällen när alla åkt hem. Bara han & jag (: Underbara älskade häst. Honom om nån kommer jag sakna. Det kommer bli ett jäkla tjat om det med, men det är så det är. Som jag skrev för ett tag sedan, så ska jag skriva ett inlägg om hans och min tid ihop. Den dag jag orkar och den dag jag känner att lite fällda tårar inte gör något.


Puss & Kram på er

Inga bilder i detta inlägg, det kråååånglar


Kommentarer
Postat av: tess

ÅÅÅH vad jag komemr sakna er!!

2010-04-23 @ 09:37:48
URL: http://blondiieistallet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0