Torsdag 3 september 2009

Dags för en uppdatering.

Kändes som att det behövdes en liten update här. Inte för att jag vill påstå att jag är vidare intressant men iallafall! Något måste det finnas i min blogg för att ni ska läsa. Antingen är jag riktigt intressant eller så tycker ni bara att jag gör konstiga saker, man kan ju inte veta. Läsarantalet är hursomhaver uppe över 60 läsare/ dag. Who are you pepole?

I alla fall. Vardagen flyter på som vanligt. Jobb 10-17, sedan stallet för att ta hand om dem små kusarna som sköter sig riktigt bra. Det käns att det inte är fullt så varmt längre då det kryper i kroppen på båda två. :) Skutt skrittar bara änsålänge. Planerar att börja trava honom lite i mitten/slutet av september. Hittils har han visserligen bjudit på lite rodeo, värre än lite trav, men det går inte att undvika efter 4 månaders vila tyvärr :) Man kan tro att han är 5 år! Men det är skönt att ha honom hemma igen.

 

Strass och jag har kommit igång ordentligt nu efter sommaren med både dressyrträning och hoppträning och det går framåt. Har skaffat både ny hopptränare och dressyrtränare. Änsålänge bara hunnit rida 1 gång vardera för dem men är iallafall jättenöjd! Ikväll blir det hoppträning igen. På lördag ska vi till Skogslottens lokal och hoppa 0.90 och 1m. Käns hon lika fräsig som sist så kommer det nog gå toppen. På Lilla Hageby är det ju lätt att vara häst, vi är "nöjda och glada sålänge hästen hoppar" :)
Efter träningen ikväll ska jag till Cissi och hon ska klippa och färga mitt hår för det är på tiden.

Dyker kanske in med någon uppdatering ikväll, eller imorgon innan jobbet... nu måste jag gå in i duschen.
Förresten vet jag inte varför jag skriver så; jag håller ju aldrig vad jag lovar iallafall ;) förvänta er inget!
Puss & Kram


bild ifrån dressyrträningen förra veckan


Kommentarer
Postat av: tess

jag står säkert för två av läsarna eftersom jag kollar din blogg från två olika datorer :P



hoppas håret blir bra iaf =)

2009-09-03 @ 10:13:17
URL: http://blondiieistallet.blogg.se/
Postat av: tess

vilka tränar du för nu? :)

2009-09-03 @ 12:36:59
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: Bella

Tränar dressyr för Lisbeth, vet inte vad hon heter i efternamn ;p och hoppning för Björn Svensson :)

2009-09-04 @ 08:42:36
URL: http://asterix.blogg.se/
Postat av: Jossa

Jag läser lite då och då. =)

2009-09-09 @ 09:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0