Tisdag 29 september 2009

Förra veckan var en dålig vecka.

En mycket dålig vecka måste jag påstå.  Det började jobbigt med att jag repade mammas fina bil... i parkeringshuset. En gubbj-vel körde apfort därinne så jag var tvungen att väja för att inte ha honom i  motorhuven, så då körde jag i sidan och har skrapat bort lacken på hela dörren, backspegel och lite annat, kanonkul verkligen. Sen fortsatte veckan med att Strass åt väldigt, väldigt dåligt. Nu i efterhand kan jag tro att det var brunst + pälssättning som var orsaken för att nu äter hon som vanligt igen, men det är aldrig kul när dem ringer på morgonen ifrån stallet och säger att hon inte äter, då blir man lite orolig, mitt lilla barn ju :) Tillråga på detta hittade jag Strass i hagen på 3 ben i lördagseftermiddag. Massa blod på hela benet och ett ca 10 cm djupt sår på insidan av vä fram, ca 10 cm nedanför armvecket. Hon kunde inte ens gå stackars pluttan. Fick bli o ta ut veterinär, billigt och bra på lördagskvällen. Hon fick då smärtstillande och penicilin som hon ska äta fram tills på fredag nu. Tack och lov börjar hon bli mycket bättre redan. Men väldigt tråkigt iallafall. Så nu hinns det väl inte med några fler tävlingar i år skulle jag tro. Men som vanligt, huvudsaken är att hon blir bra och frisk igen.

Skutt däremot har varit riktigt duktig förra veckan. Han har nu fått skor bak igen och jag har börjat trava ordentligt. Skulle tro att vi kan börja galoppera om någon vecka ca lite lugnt. Han är helt otroligt pigg & glad! Längtar en aning tills han är igång, såklart, så vi kan börja dressyrträna lite :) Hade dessutom hittat en dressyrsadel som jag skulle köpa... nu får vi väl se hur det blir med det, med tanke på bilskada & hästskada. Den får kanske vänta tills nästa månad:) JAg har ju iallafall en sadel så jag behöver ju inte rida barbacka ;)

Tid att fixa sig för att åka och jobba nu.
Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0