Onsdag 28 oktober 2009

En dag med sol.


Kanonväder har det varit idag, så himla skönt att slippa dis och regn för ett tag.
Dock kunde jag inte njuta mer av vädret än och titta ut igenom fönstret på jobbet, lite tråkigt. Jag var kvar i stallet så länge jag bara kunde i morse för att njuta lite av det. På min lunch tog jag faktiskt en liten promenad och gick även en kortis på stan. Köpte en ny mascara, för min andra har  tagit slut... den bara klumpar sig numera. Så imorgon är det sanningens ögonblick om den nya jag köpte är bra eller bara duglig :) Jag har nämnligen väldigt svårt för att köpa samma, vill alltid testa nytt - i alla avseenden faktiskt. Försökte leta efter ett par örhängen som jag vill ha oxå. Har letat hur länge som helst men jag hittar inga som duger. Det är tråkigt. Jag får helt enkelt fortsätta och leta.

Efter jobbet åkte jag till stallet, som vanligt. Allt fixat och klart sen morgonvisiten så det var bara ridning kvar, lyx. :) Skutt fick sig ett pass på banan i dressyrsadeln. Det är inte lätt att rida i dressyrsadel när man i hela sitt liv ridit i hoppsadel, ska ni veta! Trots det gick det bra, jag kom åt Skutt ordentligt, vilket han tjurade aningens för, haha. Så söt. Men när han tjurat klar kändes han kanonfin! Det blev mycket samla och öka idag. Han skötte sig fin,fint!

Lilla Strassan fick oxå gå ett tag på banan. Hon har lyckats skda sig på manken så sadel är inte att tänka på på ett par dagar. Igår tömkörde jag lite så idag fick det helt enkelt bli barbacka- bra för magmusklerna! :) Det är fortfarande något  i vä sida som inte vill släppa så tack och lov att ET kommer på fredag och ger oss lite hjälp på traven. Har tyck att Strass inte riktigt varit fit-for-fight sedan sårskadan, men nu känns hon riktigt mjuk och fin igen, sånär som på dedär som sitter fast! Hon tar för sig väl och frambenen hänger med bakbenen igen ;) Min dressyrtränare skrattade åt mig när jag sa så, men hon förstod. Jag försökte bara hitta ett sätt att uttrycka mig på :)

Blev ett riktigt långt inlägg idag kan jag tycka. Bäst att jag vänjer mig för eventuellt ska jag börja blogga för Folkbladet framöver. 
God natt allesammans!
Puss&kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0