Torsdag 26 november 2009

Lite hjärnskakning hit eller dit...

Blir inget inlägg på franska idag. Hoppas det gjorde er lite frustrerade ;)

Igår morse var det utsläpp av hästarna som vanligt. Dock inte med samma tur som brukar. Blev bokstavligt talat nermejad och övergalopperad av två hästar. Sparkar lite här och var. Blev övertalad att åka till akuten. Ville inte ddet till en början, för mig är det aldrig fel på... och det var ju inte så farligt, juuu. Men väl där kom det lite illamående och kräkningar på det, röntgen av huvud, nacke och lungor samt en rejäl undersökning av hela mig. Jag fick ha en sjukt jobbig halskrage på mig, den gjorde bara så att jag ville kräkas ännu mer. Fick dock på em åka hem, hjärnskakning var  vad jag hade, bara. Men det räckte! Resten av dagen spenderades sovande o soffan framför värdelösa program på tv med en otrolig huvudvärk.
Idag mår jag bättre, mer mörbultad än igår men med något mindre huvuvärk. Hemma från jobbet, men var ändå där idag en liiiiiten sväng och fixade en grej. Jag känner mig inte vidare sjuk, men hjärnan är ju hjärnan och den ska man vara rädd om har jag hört. Ikväll tänker jag åka en sväng till hästarna, faktiskt. Måste tacka alla snälla personer som ställt upp och hjälpt mig med dem både igår och idag, tack! Jag hoppas jag är kry nog att ta en liten ridtur imorogon, lungt luffs i skogen,

Je suis trop bonne santé pour être malade, mais trop malade pour être en santé.
Puss o kram på er!


Kommentarer
Postat av: a home far away

Hjärnskakning ska man vara riktigt försikt med! Hoppas allt är ok:)



Trevlig helg

Kram Gunilla från Singapore

2009-11-27 @ 18:09:51
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com/
Postat av: Hannis

Hörö! man ska ej vara under hästarna ju! KnasBella:D

2009-11-30 @ 12:11:35
Postat av: Helena

äh : ) det är ju bara att plugga in texten i google översättaren : )



otäck olycka - tur att det inte blev värre! :(

2009-11-30 @ 19:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0