Söndag 20 december 2009

Dagens tredje.

Oooj vad jag uppdaterar. Värsta skrivklådan ;) Inget intressant dock. Ko, hem ifrån stallet för ca 10 min sen. Tog en härligt mysig tur med Strass i snön. Hög och lös snö var det, räckte henne på vissa ställen upp till knäna. :) Många gånger körde hon ner huvudet i snön så hon hade snö upp över halva nosryggen, kan tro att det var mat under hon ville åt. Svälter gör hon stackars krake på 9 kg hö om dagen och havre, energi, korn och betfor. Dessutom alldeles för många morötter varje dag och några kakor halm då och då. Rund o go är hon, lite för rund kanske :) Mer häst att älska! Hon är ingen smal modell av häst dessvärre, men jag gör vad jag kan!

Skutt fick sig en snaggning. Pälsen var lika tjock nu som den var när jag klippte honom första gången i år. Ponke... jag har aldrig sett ett halvblod som är så fluffigt. Han skulle likagärna kunna vara shettis... eller islandshäst. Men halvblod är han, rakt igenom. :) Om jag ska vara riktigt ärlig så blev det fan inget bra denna gången. Tur att han är lite av en gubbe så han inte visar sig på så många ställen än hemma i stallet numer. FLUFFY!

Puss och kram hela .... natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0