Tisdag 2

Kärlek till ett djur

Nu när Skutt blivit skadad går jag ännu mer och tänker på hur mycket han betyder för mig, hur glad han gör mig och hur underbar han är att rida. Kan i ord försöka förklara detta, men det gör det inte rättvist. Det är helt enkelt obeskrivligt. Nästan 3 år av oändlig lycka... och visst har man några sämre ridpass men alla dem försvinner för dem bra passen är många många fler. Jag tror inte att jag någonsin kommer få möjligheten att ha en sån häst som Skutt igen, han är en på miljonen. Har aldrig mött en mer personlig häst än honom. Så mycket glädje han skänker mig varje dag, varje gång har tittar på mig och varje gång han ställer upp för mig. Glädjen som man annars har svårt att hitta... iallafall för mig. Hästarna är den största glädjen i mitt liv, har alltid varit och kommer alltid att vara. Det finns inte ord för hur tacksam jag är över att ha fått låna en sån underbar häst, jag vågar mig nästan på att säga att han faktiskt är min drömhäst. Många gånger önskar jag innerligt att han skulle vara 10 år yngre och jag hade 8 bra tävlingsår med honom kvar. Den lyckan han fått mitt att känna på tävlingsbanan är i dagsläget svår att överträffa. Det dröjer länge innan det går, det är jag säker på. Jag gör vad som helst för att dendär hästen ska få vara frisk och ha ett bra liv. Verkligen vad som helst. Han är den som lärt mig rida. Jag är skyldig honom en stooor tjänst. Sitter faktistk med tårar i ögonen när jag skriver detta. Jag vill inte för allt i världen lämna ifrån mig den här hästen. Han är en sån stor del av mitt liv så det skulle inte funka. Jag fruktar för den dagen, en dag kommer den, men jag hoppas att det dröjer många år till. Han är så jävla bäst min Skutt så jag vet inte vad jag ska skriva mer. Han är en självklarhet för mig och jag kan inte föreställa mig en dag i stallet utan hans välbekanta gnäggning. Inget får mig lyckligare. Jag ska göra allt för att han ska bli bra igen. Kosta vad det kosta vill, tårar eller pengar. Så länge han får göra det han älskar igen. Det får ta hur lång tid det vill, men det är det värt. Jag väntar på honom.
Jag älskar Skutt otroligt mycket. Han är allt för mig. Allt.



Kommentarer
Postat av: Siri

Åh vad fint! Blir tårögd med av att läsa.

2009-04-28 @ 21:42:47
URL: http://sei.blogg.se/
Postat av: Elin

Ni kommer klara även det här :) allt går om man har din vilja :)

2009-04-28 @ 22:27:18
URL: http://elinssvenssons.blogg.se/
Postat av: Malin

åå jag fick ryssnigar när jag läste!!!!!<3

2009-05-02 @ 22:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0