Lördag

Shopping för hela slanten

Idag åkte mammi och jag till Linköping för att titta lite studentkläder åt mig. Hittade massa massa fina klänningar men bestämde mig ändå för en väldigt klassisk, enkel men fin klänning. Antagligen tror jag att hela staden kommer att ha denna klänning på studenten så jag planerar att fixa till den lite med små söta detaljer. Så nu för det första måste jag ha någon som är bra på att sy, innan jag kan börja planera. Sedan kan jag sätta igång med det. Utöver klänningen hittade jag ett par underbara skor som jag bara blev sååååå kär i. Dem fanns dock bara i champange, rött eller svart så jag köpte dem inte. Men kanske en annan gång, men inte til lstudenen iallafall. Sen var jag inne på glitter, tittade på lite smycken både till balen och studenten. Till balen blir det strass och till studenten pärlor. Det åkte även med ett par solglasögon. Hittade även en riktigt fin klänning på Gina som jag hoppas finns här i stan med, för då ska jag köpa den oxå. Sen hittade jag massa annat fint men som jag bara klämmde och kände på, det får bli en annan gång. :)

Nyss hemkommen ifrån stallet och jag är vrålhungring. Det blir grillat ikväll, kött, bearneisesås, tzatziki och klyftpotatis. Kan knappt bli bättre. Det är kalasmat det.

Ta hand om er nu... och om ni kan sy, berätta det för mig då!
Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: tess

jag kan sy, har ingen maskin, men småsaker går ju för hand =)

2009-04-19 @ 10:01:44
URL: http://miniminiliten.blogg.se/
Postat av: Siri

Haha Strass på balen ;P Får man ta med hästen?

2009-04-19 @ 15:30:54
Postat av: Bella

Jajamänsan. Emil dissade mig på balen så jag fick lov att ta med mig Strass istället :)

Ansåg att Skutt skulle tigga för mycket och det är ju tröts allt bal så lite bordskick krävs.

Tess, tack det var snällt, men jag behöver troligtvis en symaskin till detta :/

2009-04-20 @ 07:10:53
URL: http://asterix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0