Lördag

Det är lördag... men söndag.

Klockan slog precis när jag började skriva detta 00.00, så jag antar att det är söndag. på kalendern på datan är det iaf söndag.

Idag har vi haft målar/städdag i stallet. Mycket kul. Ute hela dagen i perfekt väder, fått lite härlig bränna. Sedan på kvällen åt vi god god mat, grillat med potatisgratäng och panacotta till efterrätt.Superduper gott :)
Skulle åka hem nu på kvällen, halv 12 och körde på en grävling :( Den sprang ut på 90 vägen mitt framför nästan. Jag brömsade men insåg att jag inte skulle hinna stanna så då vejade jag men den satt ju inte still på vägen tyvärr. Usch jag blev jätterädd. Jag körde ju inte över den dock, bara med fronten på bilen som f.ö gick sönder... Grävlingen sprang av vägen sen iallafall så man kan ju hoppas att den inte skadades allt för allvarligt. Men stackars den :( Jag har grymt dåligt samvete. Men jag gjorde ju allt jag kunde för att inte köra på den. En erfarenhet rikare. Man inser när sånt händer hur svårt det faktiskt är att reagera, stanna och göra något. Jag hoppas jag inte drömmer mardrömmar.

Nu ska jag lägga mig och sova straxt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Oj, ja... grävlingar är hårda. Tur att de gick bra!

2009-04-29 @ 08:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0