Torsdag kväll

Hemma igen efter en heldag i stallet. Distriktarna kom vid kvart över 12, så jag var i stallet redan vid 11. Gick bra med vacc men FYFAN vad dyra distriktarna är. 1000kr för influensa + botulism. Helt sjukt! När jag hade Andren ute till Skutt för 3 veckor sedan så kostade stelkramp, influensa och botulism 500kr. Märkbar skillnad. Det kostar lixom nästan 500kr  för dem att bara ta sig ut till stallet och det är ju inte ens långt- Andren åker ju fasan ifrån västervik! Jaja... sånt är livet med hästar. Tur att man har dem eg.
Fö ett jävla piss&skit väder i dag, från kl 1, så tog in hästarna redan vid halv 3 då det verkligen inte såg skönt ut att vara ute i regnet. Satt i stallet och pluggade + läste min bok i hopp om att det skulle sluta regna... men icke. Det är sånna dagar som får en att verkligen sakna ett ridhus. Jag hade verkligen nada lust att sätta mig och rida på banan i pissregn så Skutt fick vila, tror inte han heller hade uppskattat det. Strass vila var ju redan inplanerad, så det var ju lite skönt för mitt samvete ändå ;) Imorgpn har Malena Skutt och Strass ska få gå på banan.

Sitter nu och väntar på att Emil ska komma hit. Jag är ensam för Pappsen är på något möte på golfklubben.
Nu ska jag göra saft för att jag är törstig.
Puss&Kram hela dan,
/Bella

Kommentarer
Postat av: hannamaria

Distriktarna är äckligt dyra. Helt sjukt att de kan kosta så mkt!

/HM

2008-10-31 @ 13:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0