Jag är hästägare på riktigt

Idag har vi hämtat Strass och jag är nu hästägare för första gången på riktigt, jag står som ägare i beviset och passet och på BLUP (snart iaf;) ) oc på köpet fick jag dessutom en jävligt snygg häst :)
 Det har gått jättebra idag med Strass. Hon gick snällt in i transporten och stog still hela vägen, sen när vi kom till stallet fick hon gå in i sin nyströdda box och hon började genast tugga på höet som låg däri. Hon har varit lugn hela dagen och endast härsat upp sig när jag gick ut och longerade Skutt, men det gav med sig efter ca 2 min sa dem som var i stallet.
Jag släppte även ihop Strass och Skutt och dem gick inte många millimeter ifrån varandra. Det verkar som om dem redan hittat varandra och är bästa vänner, vilket känns skönt det med. Inte så kul att ha två hästar som hatar varandra menar jag. Borstade Strassi i ca 40 min o myste o lite sånt. Annars så har boxdörren stått öppen hela eftermiddagen och hon har inte ens försökt att gå ut, hon stannade snällt därinne, precis som om hon visste :)
Ägaren Annette var jätteledsen när vi åkte och så gav hon oss en present, en söt klarblå grimma med morötter och äpplen på, hon tyckte den passade Strass. Och jag blev så otroligt glad, det känns så löjligt men det värmde... enda in i hjärtat faktiskt.
Ååååh, allt käns så jävla bra och skönt.
Can't wait until tomorrow<3


Puss&Kram










 

Kommentarer
Postat av: mary

Strimma! ..eller kanske skjuten stjärn. Men varför har jag fått för mig att strass är grå?

2008-10-16 @ 10:06:49
URL: http://mariakrysantemum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0