Torsdagens ridpass

Åkte ut på kvällen och red när det var lite svalare ute, väldigt smart av mig :P Jätteskönt var det! Red Kumelbyrundan... fast nu hade dem stängt igen sin sommarhage så man kunde inte rida därigenom längre, så fick ta den lite kortare vägen genom skogen.
Tog bara en lugn tur idag, lite skritt och trav. Skutt var jätteduktig. På något sätt så kändes det som att han visste att han var frisk och kände att det inte skulle göra ont när han tracade. Jag red kanske lite mer ordentligt nu när jag visste att han inte hade ont med, så passet gick ju väldigt bra. Red bara lite mjukgörande i trav, ställde igenom honom och försökte göra honom lite följsam i kroppen med - vilket inte var speciellt svårt :) men jag har inte vågat gå på honom så innan i.o.m att jag inte visste om han hade ont eller ej. Men nu hade han ju inte det så jag red på lite mer konsekvent. Det gillade nog Skutt :)
Nöjd med denna dags ridpass med :)

Ta hand om er! Puss och kram hela da'n.
/Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0