Tisdagens ridpass

Ny idé ; skriver vad jag har ridit med oxå :p

Hoppsadel
Träns med achen och rakt bett
Lindor och BoT paddar fram
Skydd bak
Martingal

Red ut idag. Gick faktiskt inte jättebra i början, Skutt lyssnade lite dåligt och var spänd. Red på ett fält och gjorde många halter ifrån trav , så smått började han slappna av. Skrittade vidare till nästa fält och tog en liten galopp. Sedan jobbade jag i traven med att flytta för skänkel i sluta. Efter ett tag så kändes Skutt väldigt fin, arbetade ordentligt med ryggen och med bra bakben. Tog en sista kort galopp och red hem. När jag kom hem så travade jag lite i paddocken ca 10 min. Känner att Skutt inte riktigt har ork att rida i paddocken ännu, han blir lite framtung och får inte riktigt med sig bakbenen, men han försöker och det är jag nöjd med :) Hoppade av och gick med honom på vägen som avskrittning.
Nöjd idag med =)

Ha det bra!
Puss och kram hela da'n.
/Bella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0