Söndagens ridpass

Idag red vi ut tillsammans med Kikkoman och Jenny i skogen. Väligt bra gick det idag. Stannade och trimmade lite på ett fält och Skutt skötte sig utmärkt! Satt ner och red lite tempoväxlingar vilket gick väldigt bra. Han lyssnade direkt fram, sen tillbaka igen. Fokuserade mest på att rida öppnor idag, gick sådär dock... var lite svårt på fältet utan väggar att ta stöd emot. Det gick bättre mot slutet. Tog en lite lugn galopp i båda varven, stod upp, kul tyckte Skutt :D
Använde back on track ridpaddarna som jag fick av Annika i lördags och efteråt var han totalt  ren i benen! BoT är så bra, man märker ju verkligen resultat!
Iaf, jag är nöjd med ridpasset. Om någon vecka borde jag kunna börja arbeta lite i galoppen med. :) Smedby ska visst ha sin dressyr i slutet av juni, då borde jag kunna vara med =)

Ha det så bra.
Puss & Kram hela da'n.
/Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0