Måndagens ridpass

Idag övervägde jag om jag skulle rida i paddocken eller inte, men jag bestämde mig för att jag istället skulle rida mer ordentligt på gräsfältet. Sagt och gjort.
Pressade Skutt ett snäpp mer nu än förr då jag tycker att han gått och latat sig lite för länge nu :P Mycket tempoväxlingar i trav. Ökningarna blev riktigt bra tillslut. Han lyssnade bra både fram och bak och kortade och längde sig utan konstigheter, stannade kvar i samma form hela tiden och bakbensaktiviteten kändes riktigt bra. Har varit lite si o så med det i och med att han tappat både kondition och lite muskler under skadetiden. Mot slutet blev Skutt trött och arbetade sådär, knäppte av lite och tappade ryggen, men jag insåg efter ett tag att han nog var trött, så jag gav mig. Är ändå nöjd med resten av hans prestation idag så han var värd att få sluta där :)
Jag kommer på mig själv med att luta mig för mkt framåt, får ont i ländryggen! Uscha mig!

Puss och Kram hela da'n
/Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0