Fredag och lördags ridpass

Skrev inte igår för jag åkte direkt hem till Emil efter stallet...

FREDAG:
Skutt och jag red "traktor rundan". Var sjukt varmt! Fick iden att gå över ett dike med Skutt som ledde till ett fält som vi brukar rida på. Han har gått över där förr. Diket var inte stort alls och det fanns bara liiiite vatten i det. Skutt totalvägrade att gå över. I 10 min höll han på att konstra, sen hoppade jag av och ledde över honom, då gick det hur bra som helst. I och med att det var så varmt så blev Skutt jättesvettig ocj löddrig så jag körde inte så hårt med honom sen :P Travade och flyttade lite i sidled, det skötte han bra. Kortade även traven några gånger, då han "låtsades" bli rädd :) Gick ändå bra, jag var lite arg när han inte ville gå över... men ja - är man 17 år så får man vara rädd för diken... enligt Skutt :P Han är söt iaf. Han blev avspolad sen, det verkade som att han gillade det.

LÖRDAG:
Lugn tur- Stora Kumelby. Vägen som varit så bra var nu skit dålig så det blev mest skritt idag tyvärr. Travade lite till och från. Inte så mkt arbete dock, ställde igenom lite och flyttade för skänkel i sluta. Tog även en liten kort galopp när vi kom till en fält, det gillade han. Först ville han springa fast de fick han inte :P Lugn galopp i början. Var ju första galoppen sen skadan =) . Mys. Duktig Skutt för dagen, även fast jag inte krävde så mycket .


Ha det så bra!
Puss och kram hela da'n.
/Bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0